Elérhetőségeink:

Hétfő-csütörtök: 10:00-20:00

Péntek: 10:00-19:00

Szombat, vasárnap: Zárva

Bejelentkezéshez minden esetben foglaljon időpontot!
Bejelentkezés nélküli vizsgálat vagy beavatkozás esetén időpont nélküli pótdíjat számolunk fel!

Tájékoztatók

Macska oltási program

Benti, lakásban tartott macskák részére:

Minden macska számára ajánlott védőoltás azon vírusos betegségek ellen, melyek kórokozói igen ellenállóak, így ruhával, cipővel bárki bejuttathatja az állat élőhelyére, nem szükséges a fertőzés átadásához direkt érintkezés beteg állattal. Ide soroljuk a macskák fertőző gyomor- és bélgyulladásának (Parvovirus), macskanáthájának (Calicivirus), és fertőző orr- és légcsőgyulladásának (Herpesvirus) kórokozóit. Szerencsére e betegségek megelőzhetőek kombinált oltással.

• 8-9. hetes korban: Kombinált oltás (fertőző orr-légcsőgyulladás, fertőző gyomor- és bélgyulladás, calicivírus okozta nátha)
  • 11-12 hetes: Kombinált oltás

Kijáró macskák részére:

Veszélyeztetettség alapján az ajánlott alap kombinált oltás (fertőző orr-légcsőgyulladás, fertőző gyomor- és bélgyulladás, calicivírus okozta nátha,) mellett egyéb védőoltások közé tartozik a macska leukémia (leucosis – FeLV, Retrovirus), veszettség (rabies, Rhabdovirus) vírusa, valamint a bőrgombásság (dermatophitosis, dermatomycosis) és a fertőző kötőhártya gyulladás (Chlamydophila felis) kórokozója elleni védőoltások. A legnagyobb veszélynek a kijáró, kertben élő macskák vannak kitéve. A leucosis terjedésben a macskák közvetlen és tartós érintkezésének, együtt tartásának van döntő jelentősége. Gyakori az utcai marakodás során történő fertőződés, de egy vírushordozó anya a vemhesség alatt a magzatokat is megbetegítheti, így a megszülető kismacskák már fertőzötten jöhetnek a világra. Kijáró macskák esetében mindenkor ajánlott a macska leukémia (leucosis) elleni védőoltás. Sajnos ez a betegség nem gyógyítható, de vérvizsgálattal egyértelműen diagnosztizálható, ezért minden macskát javasolt a betegségre szűrni és az eredménytől függően vakcinázni!

• 8-9. hetes korban: Nagy kombinált oltás (fertőző orr-légcsőgyulladás, fertőző gyomor- és bélgyulladás, calicivírus okozta nátha, chlamydiosis, leucosis)
  • 11-12. hetes korban: Nagy kombinált ismétlő
  • 13-15.hetes kor: Veszettség elleni oltás
  • 15-17 hetes kor: Bőrgombásság elleni vakcina (kutya és macska tenyészetekben elő- forduló dermatophytosis megelőzésére)